Skocz do zawartości


Zdjęcie

Formula 1


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2933 odpowiedzi na ten temat

#1 Public Enemy

Public Enemy

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7074 postów

Napisany pią 03 kwi 22:28

Czy mi się wydaje czy nie mamy jeszcze żadnego tematu o F1? Sezon już się zaczął, i zapowiada się smakowicie. Aczkolwiek po ostatnim wyścigu mam małą niestrawność. I to nie dlatego, że Robert nie dojechał na 1,2 czy też 3 miejscu do mety (wciąż uważam, że dobrze zrobił, że wyprzedzał). Coraz mniej mi się podobają zagrywki sędziów, walka na regulaminy itp. Sprawa dyfuzorów: dlaczego tyle czasu musimy czekać na rozpatrzenie apelacji? Sprawa Hamiltona i Trulego: najpierw karzą jednego, potem anulują karę i karzą drugiego. Niby w pełni się zgadzam, ale żeby kilka dni po wyścigu jeszcze pewnych decyzji nie było. Żeby Brawn (i inni z przerostem dyfuzora) nie wiedział czy po 2 wyścigach nie zostanie z 0 punktów. Coś czuję, że będzie wiele kontrowersji w tym sezonie, głównie dzięki sędziom i regulaminom...

#2 Rhol

Rhol

    Methuselah

  • Members
  • PipPipPip
  • 2683 postów
  •  PSN: Rholek

Napisany pią 03 kwi 23:21

Nie no akurat sędziowie jeśli chodzi o sprawę Hamiltona i Trulliego dużo nie mieli do gadania zaraz po wyścigu. Wtedy wszystko wyglądało przejrzyście: Trulli wyprzedził podczas pobytu SC na torze. Dopiero później widać przesłuchali jakieś nagrania albo ktoś nakablował o tym że D.Ryan wydał polecenie Hamiltonowi aby zwolnił i przepuścił Trulliego. Nie mogli tego wiedzieć zaraz po wyścigu. Według mnie należy się cieszyć, że w ogóle sprawiedliwość zatriumfowała :) Nie często się zdarza aby tak drastycznie zmienili decyzję :)

Swoją drogą mimo, że jestem zły na Vettela to uważam że to zdarzenie można było uznać spokojnie jako zwykła walkę o pozycję.
Za to ukarałbym Barichello za to 'pukanie'. To on spowodował to zamieszanie na pierwszym zakręcie zaraz po starcie, bo to on uderzył w Webbera i potem się posypało. A potem w środku wyścigu zbyt podekscytowany uderzył Raikonena w tylną oponę i tak go wyprzedził :/  Dziwne że w tej sprawie jakoś sędziowie nic nie zareagowali...
Buttonowi też trochę pomogli i przytrzymali SC przed wjazdem na tor o jakieś jedno okrążenie za długo. Gdyby nie to Button mógłby się pożegnać z 1 pozycją. Za drugim razem SC jakoś wyjechał po 5 sec od rozbicia się Kubicy.

#3 Public Enemy

Public Enemy

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7074 postów

Napisany pią 03 kwi 23:34

Nie no akurat sędziowie jeśli chodzi o sprawę Hamiltona i Trulliego dużo nie mieli do gadania zaraz po wyścigu. Wtedy wszystko wyglądało przejrzyście: Trulli wyprzedził podczas pobytu SC na torze. Dopiero później widać przesłuchali jakieś nagrania albo ktoś nakablował o tym że D.Ryan wydał polecenie Hamiltonowi aby zwolnił i przepuścił Trulliego. Nie mogli tego wiedzieć zaraz po wyścigu. Według mnie należy się cieszyć, że w ogóle sprawiedliwość zatriumfowała :) Nie często się zdarza aby tak drastycznie zmienili decyzję :)

No tak, ale przeciez najpierw przesluchiwali Trulego (Hamilton wszedl po nim) i nie chce mi sie wierzyc ze Truli im nie powiedzial ze Hamilton nagle zwolnil i nie mial innego wyjscia jak go wyprzedzic...Wiec jak nie mieli pelnego obrazu powinni sie wstrzymac z decyzja. Oszczedziliby sobie wstydu :P

Swoją drogą mimo, że jestem zły na Vettela to uważam że to zdarzenie można było uznać spokojnie jako zwykła walkę o pozycję.

Niby tak, ale z drugiej strony doskonale sobie zdawal sprawe z tego ze nie ma szans sie obronic, i przeszarzowal z obrona. Zreszta sam sie przyznal do tego...

Za to ukarałbym Barichello za to 'pukanie'. To on spowodował to zamieszanie na pierwszym zakręcie zaraz po starcie, bo to on uderzył w Webbera i potem się posypało. A potem w środku wyścigu zbyt podekscytowany uderzył Raikonena w tylną oponę i tak go wyprzedził :/  Dziwne że w tej sprawie jakoś sędziowie nic nie zareagowali...
Buttonowi też trochę pomogli i przytrzymali SC przed wjazdem na tor o jakieś jedno okrążenie za długo. Gdyby nie to Button mógłby się pożegnać z 1 pozycją. Za drugim razem SC jakoś wyjechał po 5 sec od rozbicia się Kubicy.

O tak, Barichello powinien zostac ukarany. Mam wrazenie ze w tym sezonie juz nie bedzie faworyzowania Hamiltona (bo niby byl doskonala reklama, dobrze sie sprzedawal w mediach, wiec jako wizytowka F1 musial dobre wyniki miec), a zacznie sie faworyzowanie Brawn (bo sie beda dobrze sprzedawac, jak Fenix z popiolow powstali, poza tym jest tam koles co dal wiele tytulow Schumacherowi)

#4 Guest_marcin_d24_*

Guest_marcin_d24_*
  • Guests

Napisany sob 04 kwi 06:04

Nie ma co, wyścig w Australii to już historia. W F 1 wszystko się może zdarzyć, tak jak w piłce nożnej czy też innym sporcie. Zobaczymy co będzie dalej.
Mi podoba się to, że nie ma takiej dominacji przez mc-mercedes czy ferrari. Przynajmniej na początku tego sezonu.
Bo to mnie denerwowało, że albo jedni lub drudzy wygrywali. A teraz może to się zmieni, choć troche.
Zawodnicy którym kibicuje to Robert i Kimi Raikonen.  Aprob:

#5 saperman

saperman

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2059 postów

Napisany sob 04 kwi 11:15

no i prosze, kwalifikacje sie skonczyly
Button startuje z Pole Position
Kubica z 3 linii, bedzie ciekawie ;)
Hamilton poza dziesiątką  Aprob:

#6 misiopuchatek

misiopuchatek

    FAQ Crew

  • Members
  • PipPipPip
  • 22408 postów
  •  PSN: rospondek

Napisany sob 04 kwi 11:17

Oby tak dalej :) Brown nieźle w tyłek daje :D Ciekawe co się stanie 14 kwietnia. Będzie dyskwalifikacja czy nie?

#7 1_error

1_error

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 324 postów
  •  PSN: http://zonkpl.w.interia.pl

Napisany sob 04 kwi 15:07

bardzo ciekawy watek wiec i ja sie wypowiem.
najpierw o kwalifikacjach.
Wg najwieksza niespodzianka to brak Massy w q3. Co moze byc przyczyna?? jedni mowia ze to blad ekipy inni ze blad skrzyni. Ja bym sie postawil po stronie tych drugich. Nie wiem czy zauwazyliscie ze jak Massa jechal na prostej przed prosta start/meta jego samochod zaczal dziwnie brzmiec.  Jakby nie mogl zmienic biegu na wyzszy. Potwierdzeniem tego bylo to ze do konca proste jeszcze mu zostalo troche a swiatelka na kierownicy wogole nie migaly (chodzi o te swiatelka od obrotow).

Smutno i zal mi sie powoli robi Nelsona Pique jr ktory tak strasznie sie meczy ze chyba najlepszy rozwiazaniem byloby po prostu dac szanse 3 kierowcy tego teamu.

Najwieksza sensacja eliminacji to super postawa zespolu RED Bull ktory dla mnie jest obecnie najbardziej do przodu nie majac nic z nowych technicznych nowinek. Ani Kers ani dyfuzor.

Robert stabilna forma ale nie bedzie latwo co kaze nam przejsc do wyscigu i na ilosc paliwa w autach. Oto link: http://www.f1wm.pl/p...en.php?id=11441
Z tego zestawienia najbardziej jestem ciekaw postawy Vettela i Alonso poniewaz jeden ma prawie nic paliwa a drugi ma tego elementu w pip.

Typy:
Jenson Button - kolejne zwyciestwo.
Kubica na miejscach od 4- 7





#8 Rhol

Rhol

    Methuselah

  • Members
  • PipPipPip
  • 2683 postów
  •  PSN: Rholek

Napisany sob 04 kwi 17:45

Wg najwieksza niespodzianka to brak Massy w q3. Co moze byc przyczyna?? jedni mowia ze to blad ekipy inni ze blad skrzyni. Ja bym sie postawil po stronie tych drugich. Nie wiem czy zauwazyliscie ze jak Massa jechal na prostej przed prosta start/meta jego samochod zaczal dziwnie brzmiec.  Jakby nie mogl zmienic biegu na wyzszy. Potwierdzeniem tego bylo to ze do konca proste jeszcze mu zostalo troche a swiatelka na kierownicy wogole nie migaly (chodzi o te swiatelka od obrotow).

Według wypowiedzi szefostwa Ferrari oraz Massy po prostu zrobili błąd :) Chcieli oszczędzić miekkie opony na kolejne sesje wypuszczając tylko raz swoich kierowców i dlatego Massa nie przeszedł do Q2 :)

#9 Guest_marcin_d24_*

Guest_marcin_d24_*
  • Guests

Napisany pon 06 kwi 06:51

Widze,że nikt nie chce wspomnieć nawet słowa o wczorajszym wyścigu.
Zresztą co tu pisać, Robertowi kolejny pech się przydarzył.
Dla Roberta wyścig się skończył zanim się jeszcze zaczął. Silnik w jego bolidzie nie odpowiadał na pedał gazu. Wstępna analiza wskazuje, że doszło do wycieku w układzie pneumatycznym - powiedział Theissen
No i troche popadało, hehe


#10 misiopuchatek

misiopuchatek

    FAQ Crew

  • Members
  • PipPipPip
  • 22408 postów
  •  PSN: rospondek

Napisany pon 06 kwi 07:08

No masz rację za bardzo nie ma o czym pisać ;)
Mnie tylko zastanawia, już poza tymi incydentami z samego wyścigu, na co czekali głównodowodzący wyścigiem po tym jak przerwali wyścig. Było doskonale widać, że nic z tego już nie będzie. Jazda za safety carem pozycji nie zmieni a nie było też czasu (jeśli się nie mylę wyścig razem z przerwami tego typu maksymalnie może trwać 2h) na ukończenie tych kilkunastu okrążeń by spełnić warunek 3/4 wyścigu do zaliczenia pełnych punktów. Do tego na torze już się robił półmrok. Dziwne zachowanie. To już drugi raz w tym sezonie kiedy robią z siebie nazwijmy to niedouczonych.

#11 Guest_marcin_d24_*

Guest_marcin_d24_*
  • Guests

Napisany pon 06 kwi 07:47

@up
Nie wiem co oni sobie myśleli po tej ulewie. Chyba chcieli kajaki wystawić  stu-pid/
Ale z drugiej strony to komercja. Kasa,kasa i jeszcze raz kasa, przepisy przepisami ale może coś na siłe chcieli.?

#12 misiopuchatek

misiopuchatek

    FAQ Crew

  • Members
  • PipPipPip
  • 22408 postów
  •  PSN: rospondek

Napisany pon 06 kwi 07:55

Haha nie trzeba było nawet kajaków. Bolidy tak majestatycznie wpłynęły na prostą startową w00t

#13 Crying_Wolf

Crying_Wolf

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4912 postów
  •  PSN: More Than Meets The Eye | Eat shit and die!

Napisany pon 06 kwi 13:55

No i Brawn już ma wyścigi w kieszeni z tego co widzę, zawodnicy jeżdżący w bolidach Brawn'a nawet za bardzo się nie starają żeby walczyć o swoje miejsce itp. oni po prostu jadą i pach. ;)
Robert jak zwykle miał pecha na początku, ale to już chyba taka tradycja, co sezon zawsze jakieś kłopoty.  confuse/

#14 Guest_marcin_d24_*

Guest_marcin_d24_*
  • Guests

Napisany pon 06 kwi 14:19

Podobno za pare dni mają się zebrać wielkie głowy i podjąć decyzje w związku z tymi dyfuzorami. Co stosuje Brawn i jeszcze pare samochodów.
Zobaczymy co z tego wyniknie.  '8[

#15 Rhol

Rhol

    Methuselah

  • Members
  • PipPipPip
  • 2683 postów
  •  PSN: Rholek

Napisany pon 06 kwi 15:49

Prawdopodobnie nic z tego nie wyniknie. Znaleźli lukę w przepisach i ją wykorzystali. Raczej wszystko zostanie po staremu, inne zespoły przecież już kombinują aby sobie takie dyfuzory dołożyć. Ponoć BMW już buduje bolid aby były tam dyfuzory. Więc wszystko powinno się okazać w GP Hiszpanii co i jak. Nie można jeszcze przekreślić nic, w końcu wszyscy wiedzą, że póki co Kubica miał samego pecha, więc kiedyś się on musi skończyć.

#16 Public Enemy

Public Enemy

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7074 postów

Napisany pon 06 kwi 18:26

Tez podejrzewam ze powiekszonych dyfuzorow nie zdelegalizuja. Ross Brawn glupi nie jest, zrobil swietny bolid. Zaskakujaca jest tez swietna postawa Red Bulla, bez dyfuzorow, bez KERS a radza sobie bardzo dobrze. Niech mi ktos teraz powie co sie stalo z BMW ktore ponoc w polowie poprzedniego sezonu juz zaczelo prace nad nowymi bolidami. Gdzie te prace sie podzialy?
A odnosnie wyscigu: czas antenowy tez sie liczy. Wiec mimo ze wiedzieli ze juz wyscigu nie wznowia, nie oglaszali jego konca, zeby ciagle nadawac transmisje z toru. Kasa i tyle :)

p.s. Robia nowy bolid dla Roberta. To sie w pore obudzili... Tym bardziej ze nie moga go na torze przetestowac, a w tunelu aerodynamicznym tez pelnowymiarowego nie moga sprawdzic. Wiec w Hiszpani Robert bedzie mial wesolo jak sie okaze ze nowy bolid "dziwnie" jezdzi...

#17 misiopuchatek

misiopuchatek

    FAQ Crew

  • Members
  • PipPipPip
  • 22408 postów
  •  PSN: rospondek

Napisany pon 06 kwi 18:45

Z transmisji wynikło, że Brown poinformował wszystkie teamy o tej dziurze w przepisach ale jakoś nikt tego nie wziął do siebie. Też mi się jednak teraz wydaje, że teraz już stanowczo za późno na jakieś kroki. Prawo wstecz nie działa. Zmiana przepisów w trakcie sezonu też odpada bo wtedy automatycznie skreślają Brown GP z czołówki ze względu na to, że musieliby stworzyć od podstaw nowy bolid.

Czy ja wiem czy czas antenowy... Reklam to tam pod tymi plandekami widać nie było ;) Pamiętam takie sytuacja w MotoGP i wywieszali czarną flagę i po zawodach. Nie ważne czy do końca było jedno okrążenia czy dwadzieścia.

No nic zobaczymy za 7 dni co wspaniałomyślni stewardzi ogłoszą ;)

P.S.
Nowy bolid ;D Może z KERSem jeszcze, co? ;D

#18 Guest_marcin_d24_*

Guest_marcin_d24_*
  • Guests

Napisany pon 06 kwi 18:46

Najciekawsze jest to, że Robertowi zostało już tylko 6 możliwości wymiany silnika. 
Jest początek sezonu, przed nami jeszcze 15 GP a tu o.....  '8[
No i nowy bolid Kubicy ma mieć system KERS, czy pomoże? Zobaczymy.

#19 misiopuchatek

misiopuchatek

    FAQ Crew

  • Members
  • PipPipPip
  • 22408 postów
  •  PSN: rospondek

Napisany pon 06 kwi 18:48

Z tym KERSem to ja żartowałem. To prawie 40kg więcej na ledwo 80km w 6s. Nie opłaca się! Przecież to się będzie zbierało jak ruski czołg na bagnach!
Z silnikami to fakt nieciekawa sprawa. W Chinach będzie już używał trzeciego.

#20 Guest_marcin_d24_*

Guest_marcin_d24_*
  • Guests

Napisany pon 06 kwi 18:57

Z tym KERSem to ja żartowałem.

Nie, no ja dziś czytałem, że nowy bolid Kubicy ma mieć system KERS. Szukam tego...

Ok mam
http://www.gadu-gadu...wy-bolid-kubicy




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników